نحوه دریافت کد بورس کالا

1401/08/24 2466 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

اولین قدم برای دریافت کد بورسی کالا، ثبت نام در سجام و احراز هویت می‌باشد که به راحتی می‌توانید به صورت رایگان از طریق سامانه‌افتتاح حساب بارز اقدام به دریافت آن نمایید.

پس از ثبت نام در سجام و کارگزاری بارز به صفحه ی ورود سامانه خرید آنلاین بورس کالا ایران ebgo کارگزاری بارز مراجعه کرده و بر روی دکمه "اخذ کد آنلاین بورس کالا" کلیک کنید: 

 

به محض کلیک بر روی اخذ کد بورسی پیغام ذیل برای متقاضی نمایش داده می شود، لطفا متن را به طور کامل مطالعه کرده و قبل از اقدام برای اخذ کد بورسی فایل مدارک مورد نیاز را آماده کنید. 

 

کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی را وارد کرده و بر روی دکمه ی ادامه کلیک کنید : 

کد 5 رقمی سامانه سجام برای شما پیامک می شود، کد را وارد کرده و بر روی دکمه تایید کلیک کنید: 

 

1- مشخصات فردی

کلیه اطلاعات و مشخصات فردی خود را بررسی نمایید ،مقادیر ستاره دار را در بخش مشخصات فردی تکمیل کرده و بر روی دکمه ادامه کلیک کنید: 

 

 

2- اطلاعات نشانی

با کلیک بر روی دکمه ادامه وارد بخش بعدی شده و اطلاعات نشانی شما نمایان می شود، موارد ستاره دار را تکمیل کرده و بر روی دکمه ادامه کلیک کنید: 

 

 

3- اطلاعات شغلی

با نمایان شدن اطلاعات شغلی شما موارد ستاره دار را تکمیل کنید وبر روی دکمه ادامه کلیک کنید:

 

4- اطلاعات مالی

با نمایان شدن اطلاعات مالی شما موارد ستاره دار را تکمیل کنید وبر روی دکمه ادامه کلیک کنید:

 

متن های راهنمای نوشته شده جهت اخذ کد آنلاین بورسی بازار فیزیکی و بازار مالی را مطالعه کرده

 

5- آپلود مدارک

با وارد شدن به بخش آپلود اسناد، کلیه اسناد لازم ( ستاره دار ) را بارگزاری نمایید ،لطفا به فرمت فایل ها و حجم آنها دقت فرمایید. پس از اتمام بارگزاری فایل ها، برروی دکمه ادامه کلیک نمایید.

 

برای بارگزاری تصویر امضا لطفا امضای خود را بر روی یک کاغذ سفید رسم و سپس با گوشی موبایل، دوربین عکاسی دیجیتال و یا دستگاه اسکنر، تصویری واضح و روشن از آن گرفته و در قسمت مربوطه بارگزاری نمایید. 

پس از بارگزاری لطفا با استفاده از ابزار کادر بندی که تعبیه شده قسمت سفید تصویر را حذف و تا حد ممکن امضای خود را در وسط کادر طوری قراردهید که تصویر امضا در کادر به صورت کامل قرار گیرد. 

پس از آپلود کلیه اسناد برروی دکمه ادامه کلیک کنید. 

 

6- تعهدات مشتری

با وارد شدن به بخش تعهدات مشتری ،می بایست نوع درخواست خود را انتخاب نمایید. شما می توانید در بازار فیزیکی بورس کالا و یا بازارهای مالی بورس کالا درخواست کدگیری خود را ارائه دهید، همچنین قادر هستید در هر دو بازار مالی و فیزیکی درخواست خود را ثبت نمایید.

برای انتخاب بازار کافیست برروی قسمت مربع کلیک کنید 

 

 

 

پس از انتخاب بازار مورد نیاز خود لطفا شرایط و ضوابط هر یک را مطالعه و برروی قسمت اقرار به قبول شرایط علامت تیک را زده و در انتها برروی دکمه قبول قوانین و مقررات و تایید نهایی کلیک کنید: 

با تکمیل شدن فرآیند ثبت نام شما به صفحه ورود به سیستم بازگردانده می شوید و پیامک زیر برای تلفن همراه شما ارسال می گردد:

"متقاضی اخذ کد بورسی، جناب آقای/سرکار خانم ................. درخواست اخذ کد بورسی بازار ............ شما نزد کارگزاری .............. با موفقیت ثبت شد.“

پس از آن لطفا پیگیری های لازم جهت صدور کد بورسی خود را از کارگزاری میزبان انجام دهید. 

 

7- اطلاعات حساب بانکی

 

در صورتی که حساب وکالتی یا دراختیار شما در لیست زیر موجود نبود می توانید با کلیک برروی دکمه افزودن اطلاعات حساب خود را وارد نموده و نوع استفاده آن را برروی گزینه "وکالتی بازار فیزیکی" و یا "در اختیار بازار مشتقه" قرار دهید.

 

 

در صورتی که حساب وکالتی و یا در اختیار ندارید می توانید از بانکهای موجود در لیست بالا، معرفی نامه مربوط به بانک خود را دریافت کرده و سپس با مراجعه به بانک اقدام به افتتاح حساب نمایید.

* لازم به ذکر است که ثبت نام شما در اخذ کد بورسی بازار فیزیکی و مالی منوط به داشتن حساب "وکالتی" و یا "در اختیار" نیست و می توانید بدون وارد کردن اطلاعات حساب بانکی، ثبت نام خود را تکمیل نموده و اطلاعات حساب خود را پس از افتتاح حساب، به کارگزار خود ارائه دهید. 

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت